K-POP !

assalamualaikum..ya ! lagi sekali buat entry pagi-pagi dengan cermin mata bingkai putih, rambut pokok kelapa nya, pen ditangan..*wait why am i holding a pen, bukan nya nak tulis pun* annoying okay anoyying...bunyik pinggan mangkuk dari td tak henti-henti..he he he seram tak ?

okay habis..

entry nie aku dapat inspired dari Kak Fatin Liyana, *eceh panggil kak bagai macam kenal je kan..*

dulu kan time aku muda-muda tahap kanak ribena terlampau, ikat rambut pun bajet comel...aku hate malah anti gila dengan k-pop nie..time tu grup super junior tengah meletopzz and drama korea H to the O to the T..
cerita Boys Over Flower...adik aku lah gila kan sangat dengan grup super junior tu sampai nama sekoq-2 dia kenal...dasyat tak dasyat..12 orang tu..ce bayang kan...= =''


sampai sekarang aku tak dapat ingat nama dorang =.='' sorry k-poppers...:D

kacak bukan ??
bagi aku time tu...ahh ~ jadah apa muka semua dah lah jambu !! eeii menci-menci-menci lah..
tapi bila da besaq sikit..sikit ja...dah tahu erti cinta *err* perasaan menci tu da tukar jadi suka-suka-suka malah kemaruk tahap gaban pun ada...


aku paling suka grup BigBang, Sistar, Teen Top...and B1A4 too...sebab mereka kacak ohsem and lagu dorang superb...playlist aku penh lagu depa nie ja...




wow ! it's BIGBANG ! Fantastic baby, they are my MONSTER ~



they say to me LOVING U..so aku tak kan biar kan mereka ALONE..Love Sistar



i'm CRAZY bout them...TEEN TOP... !


TRIED TO WALK with them but i can't ...B1A4

why i love them...ada several factors...


#1 sebab lagu meraka actually sedih cam heartbroken gitu but lagu tu dapat dirancak kan...why ?? nampak tak kelainan di situ...so lagu tu tak de la nampak cam boring and lame semate-mate kan..
*macam mana aku tahu lyric dia sedih..nie bigbang datang ajaq aku cakap korea...*

#2 banyak dance scene...macam biasa lagu sedih but still boleh pakai dancer, menari-nari bagai..kreatif bukan...?

#3 bila dorang buat persembahan tak kira lah LIVE or recording..dorang punya outfit...macam..macam...awesome gila lah...tak main lah seluar dengan t-shirt putih je..pe barang dude...!

#4 every grup have their own unique and own style..tak main lah tiru-tiru..pakat-pakat satu grup tiru style grup lain..mesti ade kelainan punya...mesti ada yang tanya..

#5 dalam lagu dorang mesti akan ada terselit nama grup dorang...contoh...''TeenTop going Crazy'' ''Shinee's Back'' lebih kurang lah tu kan..cube dengaq...

''PSY camne pulak, dia punya style macam mane pulak ?? ''
''kan dia dah bagi tahu..oppa gangnam style...kecoh ape lagi...''

#5 sudah jelas dan terang lagi kan merak kacak, seksi, body hot, six pack dude...six pack...bukan sim pack maxiz, digi, or celcom tu...nie six pack dok kat perot depa tu...HOT sangat okayy...*gedik *

nak cerita reason satu-satu memang payah kalau orang tu hate and benci gila khinzir oik oik...cam cakap dengan dinding je...

okay..malas nak cakap banyak..pade yang anti-K-POP tu..u should listen and understand the lyrics and try to hear them...tak salah kalau ada lelaki minat k-pop nie..even my friend..nafiz zahari..beliau minat gila dengan BigBang especially TOP...dalam phone dia yang berbekal kan memory card 8Gb ke atas tu..seboleh-boleh beliau nak penuh kan dengan lagu korea je..dan beliau lelaki ! betul aku tak tipu..tak baik tipu-tipu nie..nanti masuk api neraka tau...:D

btw aku suka malah crazy sampai rambut kusut masai sebab gila sangat bile tgk variety show nie...RUNNING MAN..yaa ~ siape yang tak minat RUNNING MAN nie confirm urat ketawe dah putus...tak de sense of humour malah sangat sombong..haha


satu-satu nya variety show yang boleh happy kan aku...:D every character have their own names and characteristic of course ! oow uolls jangan lah nak gedik malah ngade-ngade kata...

''eleh buat apa na nengok bukan paham pun...''
'' heyy...ada subtitle okayy...''

panjang gila entry aku...=.=' okayy..thanks sudi baca...

p/s: aku lupa tujuan asal aku online pagi nie bukan nye nak update blog tapi sebenaq nya nak ambil chord gitar..problem nye sekarang chord gitar lagu ape pun aku tak ingat...punya excited nulis entry...=.='

Comments

  1. saya dari sekecik ribena dah sebesar anggur ni pun , masih jugak takleh menerima kewujudan k-pop .. liat benor hati saya ni .. ahah :D

    ReplyDelete
  2. aini rain tgk giter korea, tp k-pop nie agak kureng, ade jgk cuba2 nk kenal2 ngn k-pop nie, tp huhu. tak leyh tipu diri, perasaan tu xsepenuhnya lg..hehe :) aneway, done following u dear. follow me back ea eyla. tenkiu :)

    ReplyDelete
  3. haha ! yeke kak Tia...sesetengah orang memang liat sikit nak accept K-Pop nie..maybe sebab dorang nie Jambu sangat kot..ntah lah !

    ReplyDelete
  4. Aini..yeke ? how come citer korea rajin nengok but k-pop kureng bukan same je ke ? =='

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts