#72 HMetro - Remaja 13 Tahun Cerai Talak 3

holaaaaa ~~ assalamualaikum uolls...disebabkan stress buat assignment and homework yang melampau-lampau banyak nye serta stress tgk roomate aku yang sorang buat Business Plan tak settle2...and sorang lagi busy buat thesis...so aku decide nak tulis entry pendek...

actually 'hot topic' ni dah aku spot petang tadi...but baru laa ni tergerak hati nak bikin entry...sooo....jap aku kopipasta gambo nye...


tak cukup jelas... ?? okay anda bole bukak kat sini

okay my comment is....this is why aku tolak bila elfy cakap nak khawin awal...sebab i know we both are not ready either mentally or physically....nak khawin usia muda tak salah kalau alasan nye nak elak kan perkara yang tak di ingini berlaku memang lah tak salah...but...someone tu kena la pasti kan dia betul-2 dah ready dari segi kewangan, emosi, tahap pemikiran dan lain-lain...marriage is not like playing THE SIM that u can cancel and re-do all the action...*chewaahhh...sejak bila aku pandai bermadah-helah* perkhawinan adalah satu perkara yg serius...

kalau takot perkara yang tak diingini berlaku..as a parent should take the responsibility lah kan...well i'm not blaming sesiapa kat sini...tolong jgn salah faham...coz as a women and i have a sister who have same age like her...kesian aku tengok adik ni...still in young age, married and now a widow...i mean she's too young... she suppose to be in school...having fun with friend with the same age...eating candies...aku ingat lagi masa aku 13 tahun...aku still lagi main kejor-2 kat taman, jerawat pun time tu segan-segan nak tumbuh..kalau tumbuh pun..tak de la nak bawak geng macam sekarang ni...haha krik krik joke....

okay sambung psl kisah td...as a women..i do believe...nowadays, women without knowledge cannot survive in this world..i mean real world...like one of my lecturer said '' women need to have knowledge to get a better job and to complete our own desire.....and no need to wait our bf or husband to buy it...'' aku rase maksud 'desire' kat sini ialah shopping bags, shoes, n few other things...well, apa boleh buat....Jodoh itu hanya Allah yang tentu kan...sebagai hambanya kite kena la redha, banyak kan bersabar dan jadi kan ini satu pengajaran....semoga adik ni tabah mengharungi semua yang dah terjadi... :)

k tu je...tiba-tiba rajin aku dah datang balik...before rajin tu pergi hinggap kat orang lain..better aku buat apa yang patut...till next time guys....

assalamualaikum



Comments

Popular Posts